środa, 21 czerwca 2017

DIY Bullet Jurnal - Planer Własnej ręki :)

            Dawno mnie tu nie było zdecydowanie robię zbyt duże przerwy, a potem jak wracam jest mi jakoś głupio, że tak zaniedbuje bloga. Nie powinnam się wymigiwać brakiem czasu dość tego. Do tego też  odnosi się mój post - organizacja czasu . Ostatnio w moim rozkładzie dnia zapanował zdecydowanie większy ład, a to dzięki Bullet Jurnalowi
.
           I tu  też zaczyna się nasza przygoda , ja jestem maniaczką DIY oraz personalizacji wszystkiego co się da ;) Dlatego tez sama ozdoba swoje zeszyty z zewnątrz i jak to wynika z charakteru naszego Plannera ( Bullet Jurnal ) w środku.

           Pokarze wam jak ja rozpisuje rzeczy w swoim plannerze co w nim zamieszczam co jest mi potrzebne , mam jeszcze dodatkowe zeszyty na np Książki, które chcę przeczytać, ale to już temat na inny post .
Jeśli chodzi o Bullet Jurnal to dobrze utworzyć sobie jakiś klucz , który będzie wam konkretnie coś mówił , no i żeby był ozdobą dla waszego planowania. Ja jestem wzrokowcem, lubię ładne otoczenie, dlatego jeśli mój planner ładnie wygląda chętniej do niego zaglądam i chętniej go używam. Oto najważniejsze kryteria tworzenia swojego Bullet Jurnalu ( wedle mojego mniemania ;))


1. ZESZYT oraz inne narzędzia do tworzenia

           Oczywiście możecie zamówić sobie specjalny notatnik do  Bulle Jurnalingu :) - Leuchttrum 1917 , jednak jego cena wacha się miedzy 40 do 60 złotych w zależności jaką wielkość wybierzecie. Jedni mówią, że warto bo to jest coś co używasz codziennie przez dłuższy czas i jest ładne i dostosowane do tego, tak owszem używa się codziennie lub prawie codziennie , w sumie w zależności od tego jak planujesz swój czas, ale dla mnie to była jednak przesada. Kupuje dużo zeszytów, jestem papierniczym maniakiem - cóż poradzić. Do obecnego Planera używam zeszytu w delikatną niebieską linię, kupionego w PEPCO za 1,99 zł , ma dość cienkie kartki , ale jestem z niego zadowolona.


        Jeśli chodzi o DŁUGOPISY to to są jedyne jakich używam.

Pierwszy od dołu MICRON 02 Fantastyczy japoński cienkopis, zamówiony na aliexpres za ok 3,5 zł u nas są duużo droższe, środkowy to mój ukochany CLARO - SCHOLAR 0.6 tani ale fantastyczny, ostatni czyli pierwszy od góry to FLEXI 0,7 firmy PENMATE   



CIENKOPISY 

     Oczywiście STABILO bo są najlepsze i żyją kilka dobrych lat, więc nie marnują się nawet leżąc nie używane przez jakiś czas, i nie wysychają tak szybko. U mnie to jest zestaw 20 kolorów + dokupione kilka sztuk których nie ma w standardzie, i zestaw 5ciu neonowych .



Mam tez kilka kolorów cienkopisów firmy FABER-CASTEL, jednak nie spisują się one tak idealnie jak STABILO no i kolory z zatyczki są zdecydowanie inne niż kolor tuszu :P




2. KLUCZ

            Dużo do tłumaczenia  nie ma , sami tworzymy sobie taką organizację oznaczenia jaka nam bardziej pasuje polecam pinteresta, tam znajdziecie mnóstwo inspiracji, nie tylko dotyczących klucza ;)



Mój prezentuje się tak, nie zawsze korzystam ze wszystkich oznaczeń, w sumie to jeszcze nie korzystała z połowy , ale dobrze je mieć na w razie czego ;)


3. CELE i WYZWANIA
       
           One najczęściej lądują na początku Każdego miesiąca, wyznaczam sobie jakieś zadania do wykonania wtedy mam poczucie, że jestem bardziej produktywna. Teraz wyznaczam sobie cel, że będę co tydzień wrzucać posta zaczynając od tego, czyli od 21 czerwca w każdą środę , będzie coś do oblukania na blogu :) Mam nadzieję że was tym zainteresuje.
Na tym jednak nie koniec na pintereście szuakm sobie interesujących wyzwań  i wpisuje je też w środku miesiąca i staram się żeby było ich kilka nie jedno.
Teraz podjewłam się wyzwania " 31 dni produktywności" do 1 czerwca , a od dziś wcielam też wyzwanie odmiany samej siebie.







4. PORADY
       
        Zamieszczam je w zależności  od potrzeby, w danym miejscu , które przypadnie mi do gustu.
Są to porady dotyczące żywienia, zdrowia i stylu życia.




 5. POMYSŁY, PROJEKTY na dany miesiąc.

     Czyli po prostu rzeczy które chciała bym zrobić danego miesiąca , na które mam materiały i zapotrzebowanie :D




6. ROZKŁAD TYGODNIA.

To najważniejsza część tego "plannera". Ja zazwyczaj zajmuje 2 strony na cały tydzień, ale to zależy od zapotrzebowania, czasem jest to od poniedziałku do niedzieli, czasem w środek tygodnia wkrada się jakis inny element który danego dnia mnie zainspirował.




7. INNE.
Są to listy zakupów czasem na dany miesiąc czasem na dany dzień.



Vision Boardy - takie jak te poniżej



 8. OZDABIANIE

          Tu to jest wasza inwencja twórcza dajcie się ponieść, wyrażajcie siebie, bo bullet jurnalimg  to też sztuka, szalejcie z washi tejpami :P , obrazkami, naklejkami, rysunkami, cytatami, zdjęciami. Szalejcie i wyrażajcie swoje uczucia.

Mam nadzieję, że post was zmotywuje do organizacji swojego czasu :)

Macie szalejcie w tych inspiracjach Bullet Jurnal Inspirations 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz